
BEZPŁATNY WEBINAR Krajowy System e-Faktur – jak się przygotować?
Już od 1 lipca 2024 roku Krajowy System e Faktur (dalej: KSeF) stanie się obowiązkowym narzędziem, które każdy polski podatnik VAT będzie musiał używać w procesie fakturowania. Wdrożenie KSeF-u to nie tylko instalacja oprogramowania do wystawienia czy odebrania faktury, ale przede wszystkim przebudowanie całej ścieżki obiegu faktury w przedsiębiorstwie. To bardzo skomplikowany i istotny proces, który ma zapewnić sprawne dokumentowanie transakcji i nie narażać podatnika na błędy i nieprawidłowości.
Program
1. Nowa forma faktury VAT tzw. faktura ustrukturyzowana:
• czy rzeczywiście mamy do czynienia z nową postacią faktury (forma, treść, terminy)?
• kogo i kiedy będzie obowiązywał KSeF?
• czy każda transakcja będzie procesowana w KSeF?
2. Istniejące procesy wewnątrz organizacji a KSeF.
3. Data wystawienia, data sprzedaży i data otrzymania faktury w KSeF:
• czy i jak KSeF wpływa na ww. daty?
• co z obowiązkiem podatkowym w kontekście faktury w KSEF?
• przeliczenie kursu waluty a KSeF,
• prawo do odliczenia podatku VAT a KSeF,
• płatności a KSeF?
4. KSeF – więcej korzyści czy problemów dla podatnika?
• czy KSeF ułatwi, czy utrudni proces fakturowania?
• czy KSeF daje nową funkcjonalność fakturze?
• faktury w okresie awarii KSeF i niedostępności systemu.
5. Jakie korzyści dla fiskusa będą wynikały z KSeF?
6. Jak się przygotować do KSeF?
Prowadzący
Marcin Borkowski – Prawnik, ekspert z dziedziny podatku VAT, Senior Associate w ADN Podatki Sp. z o.o. Spółka Doradztwa Podatkowego. Specjalizuje się we wsparciu przedsiębiorców w zakresie JPK, postępowań interpretacyjnych oraz w sprawie uzyskania Wiążącej Interpretacji Stawkowej (WIS), posiada unikalne doświadczenie w obsłudze branży wyrobów farmaceutycznych oraz chemicznych. Doświadczenie Marcina opiera się na wieloletniej pracy na stanowiskach kierowniczych w administracji skarbowej oraz przeniesieniu wiedzy i doświadczenia tam zdobytych do kancelarii doradztwa podatkowego. Oprócz doradztwa, Marcin posiada ogromne doświadczenie jako prowadzący szkolenia, realizował dziesiątki zajęć dla departamentów finansowo-księgowych oraz kadry zarządzającej, z zakresu podatków, ze szczególnym uwzględnieniem tematyki VAT. Był także trenerem podatkowym w utworzonym przy Ministerstwie Finansów Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów, jak również przeszkolił kilkuset pracowników organów podatkowych, m.in. Krajowej Informacji Skarbowej oraz Ministerstwa Finansów.
Aneta Drosik – Radca prawny. Lider praktyki podatków dochodowych w ADN Podatki Sp. z o.o. Spółka Doradztwa Podatkowego. Posiada ponad 10 lat praktyki zawodowej. Aneta jest ekspertem z zakresu prawa gospodarczego i podatkowego, compliance oraz procedur podatkowych. Kierowała wieloma projektami doradczymi oraz świadczyła usługi bieżącego wsparcia dla największych polskich podmiotów, w tym także z udziałem kapitału zagranicznego. Uczestniczyła w wielu fuzjach i przejęciach, a także licznych procesach restrukturyzacyjnych. Posiada bogate doświadczenie w procesach przekształcania oraz łączenia spółek, zarówno krajowych, jak i transgranicznych. Brała udział w licznych badaniach due diligence przedsiębiorców z różnych branż. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji prasowych dotyczących zarówno bieżących kwestii podatkowych, jak i szeregu zagadnień specjalistycznych (w szczególności w Dzienniku Gazecie Prawnej oraz Portalu Finansowo-Księgowym). Jest także doświadczonym wykładowcą, ma za sobą kilkaset godzin szkoleniowych z zakresu prawa podatkowego i gospodarczego, w tym z zakresu cen transferowych, restrukturyzacji podmiotów gospodarczych, procedur podatkowych oraz bieżących zmian w przepisach.
Informacje organizacyjne
Cena: bezpłatnie
Dostępne terminy:
17.01.2024 (online)
21.02.2024 (online)
20.03.2024 (online)
17.04.2024 (online)
22.05.2024 (online)
19.06.2024 (online)
Czas trwania: 12.00-13.30
Zapisy: prosimy przesłać na adres email agnieszka.jasinska@adnpodatki.pl danych Uczestnika (Imię, Nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, nazwę firmy).
Kontakt:
Agnieszka Jasińska
Manager ds. marketingu i sprzedaży
tel. 22 208 28 60
email: agnieszka.jasinska@adnpodatki.pl