ADN – Doradztwo Podatkowe – Kontakt

PUBLIKACJE

Kto potrzebuje Białej Procedury?

Nowelizacje podatkowe po raz kolejny zmieniły krajobraz podatkowy, nakładając na przedsiębiorców szersze obowiązki. Działy księgowe oraz zakupowe przedsiębiorstw są zobowiązane do spełniania kolejnych wymogów oraz zapewnienia rozległej dokumentacji prowadzonych rozliczeń. Do obowiązku zachowania (i dokumentowania) należytej staranności w celu przeciwdziałania wyłudzeniom VAT, w 2019 r. wprowadzono kolejno nowe zasady wypłaty podatku u źródła (WHT), do nich dołączyła obligatoryjna podzielona płatność (split-payment, od 1 listopada 2019 r.), a od 1 stycznia 2020 r. będą obowiązywać sankcje związane z Białą Listą.

Zmienione przepisy są obszerne, niejasne i budzą szereg wątpliwości. Rekomendowane jest posiadanie przez Spółki Procedury Białej Listy, czyli narzędzia, które:

  • wprowadzi nowe, jednolite i zgodne z przepisami zasady rozliczeń i dokumentacji,
  • usprawni współpracę działu księgowego oraz zakupowego,
  • ułatwi pracę poprzez czytelne schematy postępowania i wzory dokumentów,
  • ograniczy ryzyko podatkowe Spółki oraz osobiste ryzyko pracowników i członków zarządu (KKS).

Procedura Białej Listy, czyli inaczej procedura obsługi podzielonej płatności, powinna być dostosowana do indywidualnych potrzeb danej Spółki oraz osadzona na obecnie funkcjonujących w Spółce zasadach, ułatwiając działalność operacyjną.

 

Autor:

barbara filemonowicz

Barbara Filemonowicz
Doradca Podatkowy, Radca Prawny
ADN Podatki Sp. z o.o.

tel. (48) (22) 208 28 88

20 września 2019

Zaufali nam

Do grona Klientów, którzy obdarzyli zaufaniem naszą Kancelarię, zaliczają się m.in.:

Strona korzysta z plików cookie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Ok, rozumiem.